Nástroje RPA umožňujú softvérovým robotom zveriť značnú časť rutinných činností a ponechať pracovníkom farmaceutickej spoločnosti len zložité, kreatívne úlohy, ktoré si vyžadujú komunikáciu s ostatnými alebo priamo ovplyvňujú výkonnosť podniku. Pandémia prinútila farmaceutické spoločnosti hľadať spôsoby a možnosti, ako podporiť kontinuitu podnikania v prostredí vzdialenej práce, aby uspokojili rastúci dopyt po svojich produktoch a zvládli výzvy dodávateľského reťazca. V dôsledku toho sa farmaceutické spoločnosti obrátili na nástroje, ako je RPA, aby zvýšili produktivitu a prevádzkovú efektívnosť a zároveň minimalizovali čas a zdroje potrebné na nasadenie IT.
Analytici odhadujú, že farmaceutický priemysel sa v roku 2022 stane jedným z najrýchlejšie sa meniacich odvetví. Časový rámec implementácie nových digitálnych technológií v tomto odvetví sa skracuje z niekoľkých rokov na niekoľko týždňov alebo dokonca dní.
Farmaceutické podniky sa presvedčili o výhodách digitalizácie a podľa prieskumu spoločnosti Bain sa 84 % spoločností v odvetví rozhodlo urýchliť automatizáciu podnikov. Predpokladá sa, že farmaceutický priemysel vynaloží do roku 2030 na digitálnu transformáciu viac ako 4,5 miliardy USD. Výdavky na IT porastú v priemere o 27 % ročne, čo je výrazne viac ako v iných odvetviach. Nie je to však všetko také jednoduché.
Prečo farmaceutický priemysel potrebuje RPA?
Hlavným dôvodom je množstvo rutiny, a to tak vo všeobecných obchodných procesoch (ako je vypĺňanie faktúr alebo zadávanie informácií o zákazníkoch do databáz), ako aj v špecifických: vo výskume a vývoji liekov, vo výrobe a dodávkach liekov, pri zabezpečovaní súladu s regulačnými požiadavkami vrátane bezpečnosti pacientov. Všetky tieto procesy sú neuveriteľne náročné na prácu a zahŕňajú veľké množstvo jednoduchých, monotónnych operácií s údajmi a dokumentmi. Zároveň spotrebujú desiatky, ak nie stovky človekohodín a akákoľvek chyba je spojená s vážnymi následkami až po ohrozenie ľudských životov.
Nástroje RPA umožňujú softvérovým robotom outsourcovať značnú časť tejto rutiny a ponechať farmaceutom len zložité, kreatívne úlohy, ktoré si vyžadujú komunikáciu s ostatnými alebo priamo ovplyvňujú výkonnosť podniku. RPA môžu automatizovať najmenej tretinu všetkých pracovných úloh pre každého poskytovateľa zdravotnej starostlivosti.
Robotickí asistenti lekárnikov
Pri všetkých svojich výhodách nemôže byť využívanie RPA v lekárni úplnou náhradou ľudských zdrojov. Robotické technológie by sa mali vnímať ako pomocný nástroj, ktorý uvoľní čas zamestnancov a umožní im sústrediť sa na dôležitejšie úlohy, ktoré si vyžadujú kreatívne a kritické myslenie.