Svetovo uznávaná logistická spoločnosť DHL obnovila partnerstvo s úspešným startupom Locus Robotics. Do roku 2022 počet použitých skladových robotov vyrobených spoločnosťou Locus Robotics dosiahne 2 tisíc. Spoločnosť teraz nasadila 500 pomocných systémov pre sklady v USA, Európe a Spojenom kráľovstve. Do konca roku 2021 sa plánuje predstaviť ďalších 500 ďalších zariadení. Predpokladá sa, že počet automatizovaných robotov sa do roku 2022 minimálne zdvojnásobí.
Locus nie je jediným robotickým partnerom spoločnosti DHL. Na konci roka 2018 spoločnosť oznámila investície do automatizácie za zhruba 300 miliónov dolárov, odvtedy spoločnosť zrodila viac ako 200 tisíc robotov obsluhujúcich americké skladové komplexy.
Automatizácia skladu naberá na obrátkach a stáva sa čoraz populárnejšou. Dá sa predpokladať, že rozvoj elektronického obchodu a všeobecný trend smerom k robotike spojený s pandémiou bude ďalej stimulovať výrobcov k nákupu ďalších robotických systémov.
Podľa obchodnej organizácie PitchBook v roku 2020 vzrástol objem investícií do mladých startupov súvisiacich s automatizáciou skladov o 50% a objem globálneho trhu skladovej robotiky do roku 2025 dosiahne 6,8 miliárd dolárov. Podľa Forbesu viac ako 4 miliónov komerčných autonómnych robotov bude nainštalovaných v skladoch po celom svete do roku 2025. Podľa informácií poskytnutých spoločnosťou je asi 80% skladových komplexov stále obsluhovaných ručne, a to aj napriek zjavným výhodám automatizácie a rastúcemu dopytu po rýchlosti a presnosti služieb . Rick Falk, riaditeľ, hovorí za ešte menej optimistický údaj: podľa jeho údajov 95% skladov po celom svete (viac ako 100 tisíc objektov) stále vykonáva ručné práce, ktoré je možné dokončiť robotikou.